09 November 2005

Grevă şi iar Grevă

Iarăşi, grevă, iarăşi vor mai mulţi bani... Profesorii, cer mai mulţi bani şi condiţii mai bune. Nu ştiu exact, ce fel de "condiţii mai bune". Cred că în Romnânia trebuie să existe măcar o dată pe an, o grevă în învăţământ. Bineînţeles că în acea grevă trebuie să fie vorba şi despre salarii, spun "şi" pentru că, pe lângă creşterea salariilor, profesorii au mai vrut şi altceva, dar totuşi creşterea salariilor este un subiect de grevă general.Mă uitam la ştiri şi am văzut că pe lângă greva profesorilor, au mai făcut grevă şi angajaţii unui spital de nu ştiu unde.Bravo! Grevă în spitale, revă în şcoli, grevă peste tot. România se duce de râpă, şi toţi ştim asta.În fiecare an, la fiecare grevă a profesorilor, trebuie să existe şi o ameninţare cu "îngheţarea anului şcolar". Nu mai e grevă fără o astfel de ameninţare. Degeaba, niciodată nu s-a întâmplat aşa ceva. Nu zic că vreau să se întâmple aşa ceva dar m-am săturat să tot aud ameninţări, pe care nu sunt în stare să le pună în practică, şi ameninţări aiurea.Profesorii vor salarii duble... Mai scutiţi-mă! Vor salarii duble pentru că vezi Doamne, au nişte salarii mici, dar nu spun câţi bani fac din meditaţii. Cunosc profesori care iau câte 500.000 lei, sau ca să fiu în ton cu băncile, 50 ron, de la fiecare elev pe care îl meditează şi refuză să mediteze un singur elev, ci vor să mediteze 5 elevi în acelaşi timp. Faceţi şi voi calculul, 50 ron x 5 elevi. Nu mai zic că sunt şi profesori care preferă să marească "fondul clasei" doar pentru ca diferenţa dintre preţul stabilit de ei, şi preţul oficial, să le ajungă în buzunar. Nu mai zic că există o mulţime de alte lucruri prin care îşi bagă bani ilegal în buzunarele lor. De pildă. Diriginta aduce cărţi care au preţul de 165.000 lei. Ea adaugă la preţ şi astfel, spune elveului, şi implicit părintelui nebănuitor că acea carte costă 200.000 lei. Din moment ce în clasă se află minim 25 de elevi... Faceţi din nou calculul. Sunt fel de fel de mijloace prin care un diriginte sau chiar un profesor poate să îi facă pe elevi, şi implicit pe părinţi să dea bani. Un alt exemplu ar fi acela al salariului, bodyguarzilor, sau a paznicilor. Dau drept exemplu diriginta mea din generală. Cerea 450.000 lei de fiecare pentru "fondul de bodyguard". Apoi, la o şedinţă, părinţii au protestat împotriva preţuirilor mari, şi diriga a fost nevoită să educă preţul. Preţul a ajuns undeva în jurul valorii de 350.000 lei. Şi aşa prea mult. Ce mai pot să zic, că într-o zi am asistat, nu doatr eu, ci întreaga clasă, la un eveniment "important": Diriga şi-a cumpărat nişte ghete de la o ţigancă cu banii din "fondul clasei". Acestea sunt doar câteva din mârşăviile pe care le pot face profesorii.
Gata! Am terminat! V-aş ruga pe cei care citiţi acestea, să vă gândiţi la cele de mai sus.

4 comments:

Dr. Voidberg said...

Stai tu linistit ca astea sunt cazuri particulare, nu generale. Sigur, poti face meditatii, dar asta daca predai o materie importanta.
Si nu uita ca sunt si alti profesori, nu numai cei de liceu. Sa nu-mi zici acum ca aia din clasele primare fac un purcoi de bani din meditatii, ca nu e asa.
Problema asta a profesorilor e delicata, si salariile sunt orice, numai mari nu. Si oricat de ciudat ti se pare, unii chiar vor sa-si faca treaba si refuza atentii si altele de genul asta.
Stiu pentru ca in familia mea a fost un profesor, care a renuntat tocmai din cauza salariului la invatamant.
Cu alte cuvinte, nu fii asa rapid in a judeca profesorii. Ca nu e chiar asa cum crezi tu.

Alyn3D said...

Poate că m-am grăbit...
Poate că sunt cazuri particulare... dar totuşi există.
Nu zic că toţi sunt la fel. Sunt de acord că au nişte salarii de nimic.
Dar vreau să zic că există şi sunt destui, cei care o duc chiar foarte bine.

boyarul said...

Eu sunt profesor.
Si NU pot preda meditatii deoarece materia mea NU e importanta si nu se cere la faculta sau BAC.

Nu sunt nici diriginte. Deci acuza cu fondul scolii nu tine [la mine].

Si nici nu cer bani de la elevi.

Intr-un cuvant, ma deranjeaza postul tau. Indirect, ma jignesti pentru ca ma incluzi int-o catogorie din care nu fac parte.

Te rog sa specifici clar [cu bold] ca doar UNII profesori faca asta.

paul aka lordofthesewers said...

alyn, ai dreptate intr-un fel, dar unii profesori sunt draguti si nu fac faze de cerut bani si etc. CUm a zis boyarul, nu toti sunt asa, dar unii sunt din nefericire.
Spre exemplu aveam in generala o profa tampita care pana nu faceai meditatii cu ea te tinea in 3, 4, etc. Materia era fizica. Maicamea a zis sa ma trimita la olimpiada=>meditatie la profa de 3 ori pe sapt (yeah, it was hell). Profa cerea 200k pe sedinta. TOti care ne duceam la olimpiada de 3 ori pe sapt. eram vreo5: 3x200x5=3mil pe saptamana. Owned Dar profa muncea cu noi si de aceea am luat un rezultat onorabil la olimpiada. Dupa olimpiada nu m-am mai dus ca what's the point. In semestru 2 pana sa Nu ma mai meditez cu ea aveam: 10 10 10 8 9 10. NU am mai facut meditatii dar tot eram guru la fizica au aparut 2 de 4 din burta. ...
No comment