25 November 2005

Mandrake Linux 10.1

Acum câteva zile, m-am decis să instalez Linux.Distribuţia pe care o am este Mandrake Linux 10.1. Am băgat primul CD în drive şi am încercat să instalez Linux. Din păcate, nu a vrut să-mi facă partiţii. Aşa că l-am chemat pe Coke să vină cu Partition Magic 8. După ce am creat partiţiile, Linuxul s-a instalat normal, şi fără probleme.Am decis că trebuie să fac un update de kernel. Bineînţeles că habar nu aveam să compilez/configurez/instalez un kernel aşa că am făcut un topic pe XPC Forum. Într-un final am reuşit să îl compilez, dar nu am reuşit să bootez cu noul kernel, aşa că am rămas cu cel vechi.În funcţie de sfaturile primite pe forum, cred că voi încerca să recompilez kernelul, de data aceasta, voi fi mai atent. Şi aşa sunt la a 3-a încercare de instalare a acestui kernel.Cu puţin noroc, kernelul meu va fi: 2.6.13.2. Dacă în decembrie va apărea pe DVD kernelul 2.6.14.2, atunci voi face un alt update. Să sperăm că până atunci voi reuşi să mă antrenez suficient cu kernelul 2.6.13.2.Sâmbătă, vreau să downloadez un system monitor: gkrellm. Să văd dacă voi reuşi să îl instalez. Oricum downloadez RPM nu surse. Să sperăm că sunt la curent cu GTK+ şi glib. Dacă nu, voi încerca să le updatez şi pe acestea.

1 comment:

paul aka lordofthesewers said...

Mandrake 10.1 are un packet manager batut in cap. Ar trebui sa folosesti urpmi, vine cu el.
COnfigureaza mirrorurile (cauta pe forumurile lor cum) si apoi urpmi grelkm sau wtv il ia cu tot cu dependinte, si nu ai bataie de cap.